diaforetikoi

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Σε αγαπώ γι’ αυτό που είσαι…

Εγραφα προ μηνός («Διαβάζοντας τον θυμό στις ζωές των άλλων», http://blo.gr/4i2 ): «Και ξάφνου η σχέση διακόπτεται, απότομα. Το παιδί αναχωρεί απ’ την εστία, μετακομίζει σε δικό του σπίτι, η επαφή αραιώνει ή χάνεται για μήνες, τα τηλεφωνήματα αραιώνουν, γίνονται με «απόκρυψη». Αυτή η διακοπή με πάγωσε πιο πολύ απ’ όλα. Γιατί; Πώς; Τι θέλει να πει αυτή η διακοπή, η απόκρυψη, η απόσταση, η ρήξη;
Μπαίνω στη θέση του «διακοπέντος» γονιού: Τι έκανα στραβά; Τι κάνω λάθος; Μπορεί όλα να είναι λάθος, μπορεί και τίποτε. Είναι θυμός, είναι πλήξη, είναι αίσθηση αποκλεισμού; Τι θυμώνει τον νέο τόσο, που διακόπτει τη σχέση με το σπίτι του και ενώνει τον θυμό και το χνώτο του με συνομηλίκους όμοια θυμωμένους; Θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να κάνει κάτι μόνος του, ενάντιο ίσως στον «σάπιο» κόσμο των μεγαλύτερων, των εξουσιών, των συστημάτων που τον ντρεσάρουν και τον αποκλείουν; [...]

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Σύστημα παραγωγής πρωταθλητών: μας νοιάζει;

Παρότι θεωρώ τον αθλητισμό σημαντικό κομμάτι στη ζωή μου (γυμνάζομαι σχεδόν καθημερινά και συμμετέχω σε κολυμβητικούς υπερμαραθωνίους και μαραθωνίους τρεξίματος εδώ και αρκετές δεκαετίες) πάντοτε είχα μια αποστροφή για τον πρωταθλητισμό.
Φαίνεται παράδοξο και θα προσπαθήσω να εξηγήσω. Θυμάμαι, όταν μαθητής λάμβανα μέρος, στους μαθητικούς αγώνες δρόμου και ανωμάλου δρόμου ήμουν από τους μέτριους. Αν και γυμναζόμουν συστηματικά, ποτέ δεν ζήλεψα την αποκλειστική ενασχόληση με τον αθλητισμό (που οδηγεί μοιραία στον πρωταθλητισμό) ίσως γιατί ήμουν καλός μαθητής και ποτέ δεν επέτρεπαν οι γονείς μου να βάλω σε δεύτερη προτεραιότητα τα μαθήματα. Κάτι τέτοιο ορισμένες φορές με εκνεύριζε (όπως και τα περισσότερα παιδιά), όμως μεγαλώνοντας κατάλαβα την εμμονή των γονιών μου (αν και αυτοί το έκαναν για εντελώς διαφορετικούς λόγους).

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Γιατί η Μαιρούλα δεν γράφει άριστες εκθέσεις

Όσοι από μας τους φιλολόγους έχουμε μακρά θητεία στη διδασκαλία της έκθεσης-τώρα τη λέμε παραγωγή λόγου- διαμορφώσαμε νωρίς, με το μεράκι του καλού ερασιτέχνη, κάποια κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών των μαθητών μας. Από τα εύκολα: ορθογραφία, ευανάγνωστη γραφή, καλή εικόνα γραπτού,σωστή σύνταξη και λεξιλόγιο, μέχρι τα πιο δύσκολα: απάντηση με πληρότητα στα ζητούμενα του θέματος, λογική αλληλουχία νοημάτων, συνεκτικότητα, συνοχή, ακρίβεια και σαφήνεια στην έκφραση κλπ.

ΚΟΛΛΕΓΙΑ: Εντός τριμήνου η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων

Όλη η διαδικασία αναγνώρισης των επαγγελματικών διακαιωμάτων:
Αρμόδια αρχή για να δέχεται τις αιτήσεις των αποφοίτων των Κολλεγίων  και να εκδίδει τις αποφάσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων, είναι το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.). 
Η αναγνώριση του δικαιώματος ασκήσεως ορισμένου επαγγέλματος γίνεται με ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση του Συμβουλίου Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων
στην Υπηρεσία ΑναγνωρίσεωςΕπαγγελματικών Προσόντων και καταχωρείται σε ειδικό βιβλίο.

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Puppet

Αφιερωμένο στους μαθητές που όταν χρησιμοποιούμε τον προτζέκτορα προσπαθούν να κάνουν κάτι αντίστοιχο  ...
(ανοίξτε τον ήχο)

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Εγκύκλιος Υποβολής Αίτησης - Δήλωσης υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ- ΤΕΙ, 2011

08-02-2011. Εγκύκλιος Υποβολής Αίτησης - Δήλωσης υποψηφίων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδας Β') για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2011.
Για να ανακτήσετε την εγκύκλιο πατήστε εδώ.

ΤΕΦΑΑ: Αθλήματα, επιδόσεις & βαθμολογίες

Για να δείτε τον πίνακα με τα αθλήματα, τις επιδόσεις και τις αντίστοιχες βαθμολογίες για το ΤΕΦΑΑ, ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

E-mail στους µαθητές

Mαθητικό e-mail και προσωπικό λογαριασµό στο Ιντερνετ σε όλους τους µαθητές Γυµνασίων και Λυκείων παραχωρεί το υπουργείο Παιδείας, αλλά κρατά τη δυνατότητα εποπτείας του τρόπου χρήσης. 
Με εγκύκλιο που απεστάλη προς όλα τα σχολεία της χώρας, το υπουργείο χορηγεί προσωπικούς λογαριασµούς πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό ∆ίκτυο, µε τους οποίους θα εξασφαλιστεί πρόσβαση σε µια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδροµείου για κάθε µαθητή, η οποία θα είναι της µορφής username@sch.gr και µελλοντικά πρόσβαση σε άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες όπως το ψηφιακό σχολείο κ.λπ. Προκειµένου όµως να διαφυλαχθεί η σωστή χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς πρόκειται για ανήλικους χρήστες, αλλά και η µη παρενόχληση των µαθητών, το ιστορικό των µηνυµάτων τους θα αρχειοθετείται! 

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Ποια πτυχία δεν οδηγούν στην ανεργία

Από τη φυλακή στη... Νομική


Η ζωή πολλές φορές μάς επιφυλάσσει δύσκολες εκπλήξεις και συχνά είναι άδικη. Έχει μεγάλη σημασία να μπορεί να ξεπερνά κανείς και τις δυσκολίες και τις αδικίες.

Βρέθηκε άδικα κλεισμένη σε σωφρονιστικό ίδρυμα. Ξεπέρασε ωστόσο τις δυσκολίες, παρακολουθώντας μαθήματα σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας και κατάφερε να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο. 
Η Μαρίνα Λιτβίνοβα, που έχει κατακτήσει ήδη την επιβράβευση της ίδιας της ζωής, βραβεύτηκε χτες από την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας, Φώφη Γεννηματά, με ένα φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Στα 21 της χρόνια προφυλακίστηκε για εμπλοκή σε υπόθεση ναρκωτικών. Θυμάται την ημέρα που την προφυλάκισαν και τη μετέφεραν στον Κορυδαλλό: «Κοιτούσα έξω από το παράθυρο της κλούβας, παρατηρούσα το δέντρα, τους περαστικούς, τα κτίρια και σκεφτόμουν τους λόγους που με οδήγησαν στη θέση που βρέθηκα. Επρεπε να βρω έναν λόγο για να φταίω, αλλιώς δεν θα τα έβγαζα πέρα στη φυλακή.
Από την πρώτη μέρα στη φυλακή έψαχνε τρόπους για να «δραπετεύει» από το κελί της. «Αρχισα να δουλεύω και να παρακολουθώ οποιαδήποτε δραστηριότητα γινόταν. Αυτό μου έδινε δύναμη για να μπορώ να αντέξω κυρίως την αβεβαιότητα που κυριαρχούσε στη ζωή μου. Δεν ήξερα πόσο θα έμενα. Ημουν ενάμιση χρόνο προφυλακισμένη και στην πρώτη δίκη καταδικάστηκα σε οκτώ χρόνια».

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Οδηγίες του υπ.Παιδείας προς τους υποψηφίους

Εγκύκλιο προς όλα τα Λύκεια απέστειλε το υπ. Παιδείας με την οποία δίνει οδηγίες προς τους υποψηφίους για τα εξεταζόμενα μαθήματα, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος ,των επιστημονικών πεδίων και  για το 10% των θέσεων χωρίς εξετάσεις . Οι οδηγίες περιέχουν κι ένα πίνακα με τα ΠΕΔΙΑ , τα  ΜΑΘΗΜΑΤΑ   και τους ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ.
ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας και επιστημονικά πεδία